تعمیر برد موبایل شیائومی

تعمیر برد موبایل شیائومی

 

تعمیر برد موبایل شیائومی یکی از موارد بسیار حساس و دمهم در میان خدمات تعمیر موبایل شیائومی محسوب می شود. تعمیر برد گوشی شیائومی بسته به تشخیص و نوع خرابی برد موبایل شیائومی می باشد، و همچنین حتما این کار باید توسط تعمیر کاران مجرب و کار بلد انجام شود. بعد از ورود گوشی های هوشمند و بالاتر رفتن نقش دقت و مهارت در زمان تعمیر برد، تعمیر کاران موظف شدند برای انجام این عملیات از بهترین دستگاه ها و پیشرفته ترین تجهیزات استفاده کنند. همچنین بسیاری از متد های تعمیراتی در زمینه تعمیر موبایل شیائومی تغییر کرد. تعمیر برد موبایل شیائومی مراحل مختلفی دارد. که این موارد شامل : عیب یابی ، پیدا کردن قطعه معیوب ، و سپس تعمیر برد است. در نظر داشته باشید انجام تمامی موارد بالا نیاز به تجربه بسیار فراوان دارد که متخصصین حاضر در مجموعه نمایندگی تعمیر موبایل شیائومی از آن برخوردار هستند.

از میان ایرادات مختلفی که ممکن است برای یک موبایل ایجاد شود، خرابی برد موبایل و همچنین تعمیر برد موبایل شیائومی یکی از اصلی ترین ایرادات ممکن است. در ادامه این مقاله به هر آنچه که نیاز دارید تا در مورد خرابی برد موبایل بدانید را برای شما عزیزان ذکر کرده ایم تا به صورت دقیق تری برای تعمیر برد موبایل خود تصمیم بگیرید.

 

عیب یابی برد موبایل شیائومی

برای تعمیر یا حتی تعویض برد موبایل شیائومی، مشکلات برد باید توسط تکنسین مربوطه با دقت بررسی شوند. پس از تشخیص نوع و شدت خرابی، کار تعمیر برد موبایل انجام می‌شود. مشکلات برقی، خرابی باتری، ضربه و آسیب به گوشی، و در نهایت خرابی برد و آب‌ خوردگی، از مهمترین عواملی هستند که به برد آسیب می‌ رسانند. معمولاً تعمیرکار برای عیب‌ یابی برد موبایل، نشانه ‌های خرابی یا سوختگی را دنبال می‌ کند. همچنین، با بازکردن دستگاه بر اساس این نشانه ‌های اولیه، وجود شکستگی، سوختگی قطعات، قطع شدن اتصالات و موارد مشابه را بررسی می ‌کند.

نشانه ‌هایی مانند هنگ کردن مداوم دستگاه، خاموش شدن گوشی یا خاموش و روشن شدن مداوم آن، فریز شدن دستگاه روی لوگوی گوشی، شارژ نشدن آن، از کار افتادن اسپیکر و دوربین و سایر موارد می‌ توانند در عیب ‌یابی برد موبایل و روند تعمیر یا تعویض برد موبایل شیائومی مورد استفاده قرار گیرند. البته، برخی ابزارها و دستگاه‌ های تخصصی و حرفه‌ ای نیز در این زمینه استفاده می ‌شوند. به عنوان مثال، تعمیر کاران تعمیر موبایل با استفاده از یک اسپری فریز کننده، برد و قطعات آن را فریز می‌ کنند. سپس با اتصال برد به منبع تغذیه، قطعه معیوب در برد گرم می ‌شود و قابل تشخیص می ‌شود.

 

 

عیب یابی برد موبایل شیائومی

 

 

وظیفه برد در موبایل های شیائومی چیست؟

برد، در واقع یک قطعه الکترونیکی است که در تمامی گجت ‌های دیجیتالی از جمله گوشی‌ های تلفن همراه استفاده می ‌شود. تمامی قطعات سخت‌ افزاری اصلی گوشی مانند حافظه رم، واحد پردازشگر مرکزی (CPU)، حافظه داخلی (هارد) و کارت گرافیک در دستگاه الکترونیکی مورد نظر روی برد موبایل قرار دارند.

 

با توجه به این ویژگی که برد موبایل دارد، می‌ توان فهمید که اهمیت نقش این قطعه در آن بسیار بالاست. در واقع، عملکرد اصلی دستگاه با استفاده از این برد کنترل می ‌شود. از این رو، تشخیص ایراداتی که در برد دستگاه ایجاد می‌شود و تعمیر برد موبایل شیائومی، اهمیت بالایی دارند.

 

چگونه می توان تشخیص داد ایراد موبایل از برد است؟

برای این منظور، تعمیر کاران متخصص از ابزارها و دستگاه ‌های خاصی برای بررسی ایرادات موجود در گوشی شما استفاده می‌ کنند. برد دستگاه از بخش‌ های مهم و متفاوتی تشکیل شده است و مسیرهای الکترونیکی متعددی نیز در آن وجود دارد. بنابراین، تشخیص دقیق ایرادات در دستگاه برای تعمیر برد موبایل بسیار حائز اهمیت است.

 

برای انجام درست تعمیر برد موبایل شیائومی، تعمیرکار باید با استفاده از ابزارهای تخصصی که در اختیار دارد، عملکرد و کارایی قطعات مختلف روی برد را بررسی کند. سپس با تشخیص ایرادات و خرابی‌ های هر بخش، در صورت امکان، تصمیم بگیرد که آیا آن بخش قابل تعمیر است یا نه.

 

البته، در برخی موارد، برد ممکن است دلیل اصلی برای ایرادات در گوشی موبایل باشد. به عنوان مثال، خاموش شدن ناگهانی دستگاه و عدم روشن شدن آن می‌ تواند یکی از این موارد باشد. در برخی مواقع، هنگام روشن کردن گوشی، فقط لوگوی مربوط به برند گوشی را مشاهده می ‌کنید. هر یک از این موارد ممکن است دلیلی بر وجود ایراد در برد دستگاه و نیاز به تعمیر برد گوشی شیائومی باشد.

 

 

مراحل تعمیر برد موبایل به چه صورت است؟

 

 

مراحل تعمیر برد موبایل به چه صورت است؟

جهت تعمیر برد موبایل، اقدام اول توسط تعمیرکار موبایل، باز کردن دستگاه است. این مرحله، علی رغم تصورات عمومی، حساسیت بسیار بالایی دارد و نیازمند دقت و مهارت کافی توسط تکنسین مربوطه است. پس از دقت، تعمیرکار موبایل دستگاه را باز کرده و برد آن را با آرامش جدا می‌ کند. در مرحله دوم تعمیر برد تلفن همراه، نوبت به بررسی دقیق تمامی اتصالات الکترونیکی روی دستگاه می ‌رسد. او باید با دقت تمامی اتصالات را بررسی کند و از تمیزی برد و عدم وجود هر گونه قطعه خارجی بر روی آن اطمینان حاصل نماید تا مراحل بعدی تعمیر برد موبایل شیائومی را انجام دهد.

در صورت وجود هر گونه قطعی در اتصالات، تعمیرکار موبایل باید برای رفع آن اقدام کند. در ادامه، در صورتی که تمامی اتصالات و سیم‌ های دستگاه به درستی وصل شده باشند، نوبت به بررسی عیب و ایراد های احتمالی در دیگر قطعات روی برد می‌ رسد. تغییر رنگ قطعات روی برد می‌ تواند نشانگر سوختن و خراب شدن آنها باشد. در مرحله آخر، اگر امکان تشخیص دقیق ایراد ایجاد شده در برد موبایل از روی ظاهر دستگاه وجود نداشته باشد، تعمیرکار موبایل باید با استفاده از ابزارهای تخصصی که در اختیار دارد، عیب و ایراد احتمالی موجود در برد را بررسی کرده و در نتیجه، ایراد اصلی را برای انجام تعمیر برد گوشی شیائومی تشخیص داده و آن را برطرف نماید.

لینک های مفید:

تعمیر هارد موبایل شیائومی