رفع مشکل اسپیکر موبایل شیائومی

رفع مشکل اسپیکر موبایل شیائومی

 

 

در اینجا قصد داریم درباره ی  رفع مشکل اسپیکر موبایل شیائومی توضیحاتی ارائه دهیم. شاید برای شما هم پیش آمده که هنگام صحبت با تلفن همراه خود با مشکل صدا مواجه شوید. اگر در حین گوش دادن به موسیقی یا صحبت با مخاطبان خود، ناگهان افت صدا یا قطع شدن کامل صدا را تجربه کردید، احتمالا بلندگوی تلفن شما معیوب است. پیش از آنکه به تعمیرکار برای رفع عیب مراجعه کنید، موارد زیر را در تلفن همراه خود بررسی کنید. با استفاده از دکمه ی کم و زیاد کردن صدا، میزان بلندی یا کمی آن را چک کنید. علاوه بر آن، در قسمت تنظیمات گوشی میزان صدای هر قسمت از موبایل را چک کنید. به قسمت تنظیمات (setting) رفته و دستگاه های متصل (connected device) را بررسی کنید تا از متصل نبودن تلفن همراه خود به سایر دستگاه ها مطمئن شوید. چنانچه این موارد را بررسی کردید و مشکل اسپیکر موبایل برطرف نشد، می بایست تعمیر کار عیب یابی کند. نمایندگی تعمیرات شیائومی که تعمیر موبایل شیائومی را به صورت کاملا تخصصی انجام می دهد، در کنار شماست تا این مشکل را رفع کنید.

تست صدا برای رفع مشکل اسپیکر موبایل شیائومی

آلودگی یکی از مهم ترین دلایل خرابی میکروفون گوشی و حتی اسپیکر است. اگر مطمئن نیستید که میکروفون دستگاهتان خراب است، می توانید یک تست ساده برای رفع مشکل اسپیکر موبایل شیائومی انجام دهید. برای انجام این کار؛ این موارد را دنبال کنید:

به Voice Recorder بروید و صدای خود را ضبط کنید، سپس با پخش صدای ضبط شده می توانید تشخیص دهید که میکروفون سالم است یا خیر.

اگر با انجام این کار برای تشخیص سلامت میکروفون دستگاه مطمئن نیستید، بهتر است برنامه Phone Doctor Plus را دانلود و بررسی کنید. این برنامه می تواند تست های مختلفی را روی گوشی انجام دهد و در نهایت سلامت یا خرابی میکروفون را اعلام می کند.

از روش زیر در برخی موارد برای رفع مشکل اسپیکر موبایل شیائومی می توان استفاده کرد. با این روش به راحتی می توانید دلیل قطع شدن صدا در گوشی های سامسونگ یا گوشی های دیگر را شناسایی کرده و خیلی سریع مشکل گوشی خود را برطرف کنید. اگر مشکل صدای میکروفون گوشی حل نشد، آن را به تعمیرکار متخصص ببرید تا اگر مشکل از آی سی های گوشی باشد، به سایر قسمت های مادربرد آسیب نرساند. عیب یابی صحیح دستگاه و یافتن علت خرابی بلندگو بسیار پیچیده است. اینطور نیست که کاربر بتواند برخی از مراحل عیب یابی را به تنهایی انجام دهد. بنابراین اگر این مشکل در دستگاه شما ظاهر شد، بهتر است قبل از تحویل آن به هر یک از مراکز مجاز تعمیر اسپیکر شیائومی، آن را تست و بررسی کنید.

 

رفع مشکل اسپیکر موبایل شیائومی در نمایندگی تعمیرات شیائومی

 

برخی از مشکلات اسپیکر شیائومی

برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه رفع مشکل اسپیکر موبایل شیائومی با ما همراه باشید. علت خرابی در اسپیکر های تلفن همراه یا سخت افزاری و یا نرم افزاری می باشد. مواردی مانند: ورود گرد و غبار به داخل بلندگوی گوشی باعث کم شدن صدا در تلفن های همراه می شود. برای رفع این عیب می توانید داخل بلندگو فوت کنید تا اگر گرد و غبار سطحی وجود دارد برطرف شود. گاهی اوقات مشکلات دیگری هستند که صدای موبایل را کاهش می دهند، در ادامه به این موارد می پردازیم:

  • پارگی تور اسپیکر گوشی شیائومی
  • ورود آب و مایعات به بلندگو
  • نرم افزار گوشی به روز نیست
  • آنتن دهی ضعیف گوشی شیائومی

لازم به ذکر است در برخی موارد، برای رفع مشکل اسپیکر موبایل شیائومی می بایست به تعمیرکار متخصص مراجعه کنید. اما در مواردی می توانید خود رفع مشکل کنید. گاهی تلفن همراه داخل آب افتاده یا ممکن است از طریق دیگری آب بر روی آن بریزد. در چنین موارد با انجام اقدامات سریع و لازم، از بروز مشکلات جدی تر می توان جلوگیری کرد. چنانچه تلفن همراه شما با آب یا مایعات دیگر تماس داشت، فوراً آن را خاموش کرده و تا ساعاتی روشن نکنید. اگر سشوار در دسترس هست، به آرامی با باد گرم موبایل را خشک کنید. از اقدام مفید دیگر گذاشتن داخل برنج است. در صورت موجود بودن سطل برنج، گوشی را چند ساعت داخل سطل برنج قرار دهید تا کاملا خشک شود. پس از انجام این کارها و گذشتن چند ساعت، می توانید تلفن همراه خود را روشن کنید.

برخی مزایا و معایب گوشی همراه شیائومی

برای رفع مشکل اسپیکر موبایل شیائومی بهتر است کمی درمورد این گوشی ها بیشتر اطلاعات بدست آوریم. به عنوان یک دستگاه تلفن همراه هوشمند، گوشی‌های شیائومی دارای برخی مزایا و معایب هستند که در زیر به آنها اشاره می‌کنم:

مزایای گوشی شیائومی:

اکثر مدل‌های گوشی شیائومی با قیمت مناسب‌تری نسبت به رقبای خود عرضه می‌شوند.

طراحی جذاب و دست‌نخورده‌ای برای گوشی‌های شیائومی وجود دارد.

برخی از مدل‌های گوشی شیائومی با دوربین عالی و عملکرد باتری خوبی همراه هستند.

سیستم عامل اندروید با پوسته EMUI شیائومی برای کاربران جذابیت دارد.

معایب گوشی شیائومی:

به منظور رفع مشکل اسپیکر موبایل شیائومی بهتر است با برخی معایب گوشی شیائومی آشنا شویم. بنابر قوانین دولتی در بعضی کشورها، امکان به‌روزرسانی سیستم عامل گوشی‌های شیائومی وجود ندارد.

برخی افراد ممکن است نسبت به حریم خصوصی در مورد استفاده از گوشی‌های شیائومی احساس نگرانی کنند.

مشکلات مربوط به دسترسی به برخی از اپلیکیشن‌ها نیز در برخی کشورها وجود دارد.

در مقایسه با بعضی از رقبا، گوشی‌های شیائومی از کیفیت ساخت کمی پایین‌تری برخوردار هستند.

بررسی ورودی هندزفری برای رفع مشکل اسپیکر موبایل شیائومی

یکی از موارد رفع مشکل اسپیکر موبایل شیائومی، بررسی هدفون یا هندزفری می باشد. اگر از هدست یا کیت هندزفری استفاده میکنید، دلیل قطع شدن صدای گوشی ممکن است مربوط به آسیب و خرابی بلندگوی هندزفری باشد. برای اینکه مطمئن شوید هدفون یا ایرفون شما مشکل دارد یا خیر، هندزفری را چک کنید. می توانید آنها را به تلفن همراه دیگری متصل کرده و با پخش آهنگ در منوی موسیقی یا در حین تماس از سالم بودن آن مطمئن شوید. اگر از هدست بلوتوث استفاده می کنید، بلوتوث آن را خاموش کنید. سپس با تلفن خود تماس بگیرید یا یک پیام صوتی ایجاد کنید، به آن پیام گوش دهید. اگر صدای گوشی بدون استفاده از هدفون و هندزفری مشکلی نداشت، می توانید مطمئن شوید که هندزفری یا هدفون شما ایراد دارد و باید تعویض شود. حال که مطمئن شدید که هندزفری شما به درستی کار می کند، به احتمال زیاد مشکل قطع کردن گوشی مربوط به نرم افزار یا سخت افزار خود گوشی است.