مشکلات رایج موبایل شیائومی

مشکلات رایج موبایل شیائومی

برند شیائومی به دلیل قیمت مناسب در بیشتر مدل های تولید شده نسبت به رقبای خود مانند سامسونگ و هواوی در بازار فروش گوشی های اندرویدی برای خود اسم و رسم قدرتمندی به پا کرده است. نکته اصلی اینجاست که دستگاه های تولید شده توسط این شرکت چینی کاملا بی عیب و نقص نیستند و در بسیاری از موارد کاربران خود رابه شدت دچار مشکل می کنند. در ادامه نمایندگی تعمیرات شیائومی لیستی از مشکلات رایج موبایل شیائومی و راه های آن ها ارائه کرده است که در صورت مواجهه با این مشکلات بتوانید به سادگی این موارد را رفع کنید.

 

تعمیر موبایل شیائومی در ایران

قبل از پرداختن به مشکلات رایج در موبایل های شیائومی بهتر است یاد آوری کنیم در صورتی که نیاز شد موبایل شیائومی خود را تعمیر کنید نمایندگی تعمیرات شیائومی یکی از مراکز پیشرفته است که یکی از خدمات حرفه ای این مجموعه تعمیر موبایل شیائومی به صورت فوری با کمترین هزینه و بالا ترین کیفیت ممکن است.

مشکلات شایع در موبایل های شیائومی

اولین مشکلی که جزو مشکلات رایج موبایل شیائومی محسوب می شود عمر کوتاه مدل های میان رده این برند نسبت به مدل های میان رده برند های رقیب (سامسونگ – هواوی ) است.با مشاهده تعداد بسیار زیادی از دستگاه های خراب میان رده و نظرات کاربران به این نتیجه می توان رسید که موبایل های تولید شده توسط برند شیائومی بسیار آسیب پذیر هستند.

پس از استفاده مداوم و بیش از چند ماه از موبایل های شیائومی، قسمت های زیادی مانند: برد، دوربین، اثر انگشت، هارد، سی پی یو، باتری دچار اشکال خواهند شد.

برای افزایش عمر موبایل شیائومی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • برای افزایش عمر باتری موبایل شیائومی بهتر است از دستگاه در هنگام شارژ استفاده نکنید زیرا ممکن است در اثر کار تکرار زیاد باتری یا مدار شارژ تحت فشار کارکرد دچار مشکل شوند.
  • برای جلو گیری از خرابی اثر انگشت با دست خیس و چرب به حسگر اثر انگشت نزنید، برای تمیز کردن از الکل استفاده نکنید زیرا در صورت نفوذ هرگونه مایعات ممکن است عملکرد حسگر به کلی مختل شود.
  • برای جلو گیری از خرابی دوربین پیشنهاد می شود در مواقع غیر ضرروی بیش از حد از برنامه دوربین استفاده نکنید، مدت زمان طولانی گوشی را در جای مرطوب قرار ندهید، از اسپری کردن هرگونه محلول تمیز کننده به طور مستقیم برروی شیشه دوربین خودداری و در آخر از محافظ های جانبی لنز استفاده کنید.

مشکلات نرم افزاری موبایل شیائومی

 

مشکلات نرم افزاری موبایل شیائومی

 

یکی دیگر از مشکلات رایج در موبایل های شیائومی که بسیاری از کاربران را دچار اشکال می کند نرم افزار سنگین (سیستم عامل) نصب شده برروی گوشی است. شرکت شیائومی موبایل های خود رامانند رقبای اصلی خودبا سیستم عامل اندروید روانه بازار می کند. اما تفاوت این شرکت با شرکت هایی مانند سامسونگ و هواوی در تجربه چند ساله و بیشتر آنها با ساخت رابط کاربری جذاب تر و عملکرد بهتر سیستم عامل نسبت به برند شیائومی مشخص می شود. رابط کاربری بی روح و پیچیده موجود در miui تجربه کارکردن را برای کاربران بسیار سخت و مشکل می سازد.

مورد بعدی که مصرف کنندگان از آن ناراضی هستند، مدت زمان زیادی است که باید منتظر انتشار نسخه آپدیت برای رفع باگ های موجود در رابط کاربری و سیستم عامل باشند

مشکلات وای فای و بلوتوث در موبایل شیائومی

این مشکل را نمی توان مانند برخی از مشکل های موبایل شیائومی رایج خواند و فقط در برخی از مدل ها ممکن است این ایراد ایجاد شود.امادرصورت مواجهه بامشکل عملکرد قسمت عظیمی از موبایل را از دست خواهیم داد این ایراد قالبا با روشن نشدن وای فای یا بلوتوث ممکن است ظاهر شود یا امکان دارد در لیست دستگاه های قابل اتصال در منوی وای فای یا بلوتوث، شما قادر به اتصال هیچ یک ازگزینه ها نباشید.

برای حل مشکل بلوتوث و وای فای درصورت وصل نشدن به دستگاه های دیگر،تمام دستگاه های جفت شده رااز موبایل خود پاک کنید ومجددا تلاش کنید.

برای مشکل وای فای و بلوتوث در صورت روشن نشدن بهترین راه این است که ابتدا دستگاه راخاموش وروشن کنید ومجددا امتحان کنید درصورت وجودمشکل منبع وای فای یا بلوتوث را ریستارت کنید.

اگر مشکل شما حل نشد باید موبایل شما به صورت کامل فلش شود.

مشکل هنگ کردن موبایل شیائومی

اگر شما هم از کاربران موبایل های اندرویدی باشید باید بدانید غیر طبیعی نیست در برخی از موارد دستگاه شما دچار مشکل شود اما این مورد در مدل های میان رده بسیار بیشتر رواج دارد. در صورتی که دچار کندی یا هنگ در موبایل های شیائومی شدید بهتر است مراحل زیر را امتحان کنید.

  • به تنظیمات رفته و مطمئن شوید دستگاه شما از آخرین ورژن آپدیت شده سیستم عامل استفاده می کند.
  • در قسمت درباره تلفن همراه ( About Phone ) 7بار بر روی گزنیه شماره ساخت ( Build number ) بزنید تا گزینه برنامه نویس برای شما فعال شود. سپس به قسمت تنظیمات بیشتر ( Additional Setting ) رفته روی گزینه برنامه نویس (Developer Option ) کلیک کنید و در قسمت بخش آخر صفحه بهینه سازی MIUI ( MIUI optimization ) را غیر فعال کنید.

مشکل قطع و وصل شدن تماس موبایل شیائومی

در برخی از منابع معتبرکاربران گوشی های شیائومی گفته اند تماس های برخی به صورت خودکار پاسخ داده می شود و برخی از کاربران نیز ادعا کرده اند در هنگام صحبت کردن با موبایل خود به طور ناگهانی تماس آنها قطع می شود در نظر داشته باشید پاسخ دادن یا قطع کردن تماس به صورت خودکار نمی تواند از مشکلات موبایل های شیائومی باشد ممکن است از تنظیمات شما باشد یا حتی در مواردی خرابی تاچ و ال سی دی موبایل شیائومی گزارش شده است. احتمال دیگری نیز وجود دارد که در جیب شما به طور تصادفی پاسخ داده شود که برای این مشکل می توانید از حالت Pocket mode استفاده کنید.

برای فعال کردن این گزینه باید به تنظیمات  ( Setting )صفحه قفل و پسورد ( Lock screen & Password ) بیشتر(Advance) و گزینه پاکت مود(Pocket Mode ) را فعال کنید